Dag +7 En vecka sedan op!

Onsdag 12 december

Vi hoppar fram lite. Dagarna och nätterna ser ungefär lika ut. Sover några timmar, upp ta tabletter, kissa, sova några timmar osv. Dagarna består åt att ligga och se lite tv, läsa och sova (fortsatt trött) och däremellan upp att köra mitt träningsschema som jag redovisat i tidigare inlägg. 

Det har nu gått en vecka sedan op. Det firar vi!

Vilken är skillnad i status sedan operationsdagen?

  1. Störst skillnad är att jag inte har någon smärta i ljumske eller höft/lår såsom tidigare! Härligt. Hoppas det beror på operation och INTE av medicinen…
  2. Blivit något rörligare i höftflexion, dvs lyfta benet uppåt/framåt i stående. Klarar nu nästan 70 grader sedan tar det stopp och gör ont i ljumske. 
  3. Sitter och äter/fikar. Det har jag inte tordas pga luxationsrädslan. Trots hög stol och coxitkudde. 
  4. Jag har dragit ner något på korttidsverkande morfinet. Tar bara en gång per dygn. 

Pia från Ortho Center Stockholm ringer och kollar läget. Jag får lite backning på att jag även dragit ner på alvedonet vilket jag ska sätta ut sist! Sorry. Vi diskuterar kring såret vilket ser bra ut. Jag frågar om svullanden. Ska det vara så? Hon påstår att det är jättevanligt och att det kan sitta i under veckor. Det kan komma och gå. Missfärgning tydligen också vanligt. Dom har julstängt (!) from 22/12 så jag måste återkomma innan dess om jag har några frågor. 

Förvisso vill jag ha lite större lår – men helst muskler…

Lämna en kommentar