Time’s up – Enligt försäkringskassan…

Onsdag 27 feb 2019

Träningen fortsätter smidigt. Som senaste inlägget beskrivit har jag legat i ganska bra – om jag får säga det själv. Fortfarande fem dagar o veckan med styrketräning men eftersom jag lagt om till lite tyngre vikter har jag därför några ”mellandagar” med lättare återhämtning.

Fysiskt alltså starkare än på mååånga år men koordinativt och balansmässigt har jag en bra bit kvar. Ex SOLEC test, typ stå på ett ben o blunda, så är det en JÄTTEskillnad mellan vänster och höger. Fallrisk skulle jag säga.

efter sportlovet tänkte jag be Daniel snäppa upp programmet till nästa steg.

Beträffande kryckor så går jag med dessa utomhus o i folksamlingar. Lätt hälta utan pga orkar inte hålla koll på gluteus medius fullt ut ännu. Haft lite känning även tensor fascia lata efter utfallsträning o benböjen.

Sen har vi ju min finansiär i fråga – försäkringskassan – FK. Lite strul med läkarintyget, krävdes lite mer admin från doktorn OCH att handläggaren ringde o kollade upp mig så var det fixat. Men jag fick ganska klart för mig att det börjar bli dags att jobba igen – jag har ju överskridit 90 dagars sjukskrivning. För alla blir väl friska på 90 dagar?!

Suck!

Nåväl, jag vill absolut inte klaga. Tvärtom, har funkat bättre än väntat med FK och sjukskrivning.

Den här veckan så har jag blivit förkyld – inte bra och inte budgeterat! En dag sängliggande men utan feber. Men tappat nästan fyra dagars träning. Aj aj.

Åker vidare ändå, nästa vecka är det ju fettisdagen!!!!!!

Lämna en kommentar